Dünya Bankası’ndan, Türkiye’nin düşük karbonlu demir yolu ağı için finansman onayı

Türk bankası tarafından yapılan açıklamada, Doğu Türkiye Orta Koridor Demiryolu Geliştirme Projesi’nin, Türkiye’nin mevcut sınırlı demir yolu ağının en eski bölümlerinden birinin genişletilmesi ve modernize edilmesine yardımcı olacağı belirtildi.

Açıklamada, Türkiye’nin, ülke genelinde mal hareketinin daha verimli bir şekilde gerçekleştirilmesine, ihracatın desteklenmesine, istihdam yaratılmasına ve sera gazı emisyonlarının azaltılmasına yardımcı olacak elektrikli demir yolu taşımacılığını yaygınlaştırmaya yönelik çabalarını desteklemek için 660 milyon dolarlık finansmanın onaylandığı belirtildi.

660 kilometrelik tamamen elektrikli ve modern bir demir yolu hattıyla genişletilecek olan Sivas’ın Divriği ilçesi ile Kars arasındaki bağlantının proje kapsamında yer alacağı vurgulandı. Bu projeyle demir yolu güzergahında yaşayan yaklaşık 600 bin kişinin refahının sağlanacağı ve yerel firmalara, tarım işletmelerine önemli bir destek olacağı belirtildi.

Projenin tamamlandığında demir yolunun yük taşıma kapasitesinin yıllık yaklaşık 750 bin tondan 20 milyon tona yükseleceği belirtildi.

Ayrıca, Türkiye’de mal taşımacılığının yaklaşık yüzde 95’inin kara yolu ile gerçekleştirildiği hatırlatılarak, projenin ulaşım sürelerini ve lojistik maliyetleri azaltacağı ve Türkiye’nin batısı ile doğusu arasındaki bağlantı olanaklarını iyileştireceği vurgulandı.

Gelecekte, yük taşımacılığının karbonsuzlaştırılmasının, Türkiye ekonomisinin karbonsuzlaştırılması ve küresel ticarette rekabetçi kalmak isteyen Türk ihracatçılarının sera gazı emisyonlarının azaltılması bakımından büyük önem taşıdığı belirtildi.

Ayrıca, AB’nin 2026 yılından itibaren karbon yoğun ürünlere tarifeler uygulamaya başlayacağı ifade edilerek, Türk ihracatçılarının karbon ayak izini azaltmasının önemli olduğu vurgulandı.

Bankanın açıklamasında, 2030’da projenin tamamen uygulamaya girmesiyle yıllık 72 bin 332 tonluk karbon emisyonunun önlenmesi ve bu rakamın 2060 yılı itibarıyla 245 bin 835 tona çıkmasının beklendiği belirtildi.

Bankanın açıklamasında, yolcu ve yük taşımacılığı için bağlantı olanaklarının geliştirilmesinin, Sivas, Erzincan, Erzurum ve Kars illerinde önemli sosyoekonomik faydalar sağlayarak ekonomik refah açısından ulusal ortalamaların üzerine çıkmasının beklendiği belirtildi.

Ayrıca, Dünya Bankası’nın Türkiye’de Orta Koridor’un genişletilmesini desteklemek için diğer kalkınma ortaklarıyla birlikte çalıştığı vurgulandı. Proje için hükümet tarafından sağlanan finansmana ek olarak İslam Kalkınma Bankası ve Asya Kalkınma Bankası tarafından ilave finansman sağlandığı anımsatıldı.

Gelecekte Türkiye’nin modernizasyon ve genişletme stratejileriyle ilerlemesi beklenmektedir. Demir yolu bağlantılarının modernize edilmesi ve genişletilmesi, ülkenin ekonomik refahına, istihdam sağlanmasına ve çevre dostu ulaşım olanaklarına katkıda bulunabilir.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir